Regulamin spotkań edukacyjnych organizowanych
przez Wdzydzki Park Krajobrazowy
- Organizatorem spotkań edukacyjnych jest Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych w Słupsku, oddział Wdzydzki Park Krajobrazowy, ul Świętojańska 5e, 83-400 Kościerzyna.
- Uczestnictwo możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które chcą wziąć w nich udział proszone są o kontakt telefoniczny: (58) 686 82 73 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: e-mail: g.sadowska@pomorskieparki.pl i podanie danych tj. imię i nazwisko, numer telefonu i/lub e-mail w celach organizacyjnych oraz na wypadek stwierdzenia u którejś z osób uczestniczących zakażenia wirusem SARS-CoV-2. O przyjęciu zgłoszenia Organizator informuje mailowo lub podczas zgłoszenia telefonicznego. W przypadku rezygnacji z udziału, uczestnicy proszeni są o pilny kontakt.
- Pod pojęciem spotkań edukacyjnych rozumie się różnego rodzaju zajęcia, warsztaty, prelekcje, wykłady i wycieczki o charakterze edukacyjnym, informacyjnym i promocyjnym.
- Liczba osób na każdym ze spotkań jest ograniczona. W przypadku wycieczek decyduje kolejność zgłoszeń.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy osobiste uczestników, zgubione bądź zniszczone podczas spotkania.
- Uczestnicy są zobowiązani do stosowania wskazówek i poleceń Organizatora i/lub przewodnika wyznaczonego przez Organizatora. W przypadku zakłócania ładu i porządku przez uczestnika Organizator ma prawo odmówić mu dalszego w nim udziału.
- W spotkaniach mogą brać udział osoby pełnoletnie oraz małoletnie – powyżej 7 roku życia (uczestnictwo młodszych dzieci jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem), będące pod opieką osoby pełnoletniej (opiekuna) oraz wyłącznie osoby:
- nieobjęte kwarantanną, nie przebywające pod nadzorem epidemiologicznym, ani nie zamieszkujące z osobą przebywającą na kwarantannie,
- bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną, takich jak: podwyższona temperatura ciała, kaszel, trudności w oddychaniu, bóle mięśni itp.,
- nie mające w okresie 14 dni poprzedzających warsztaty kontaktu z osobami poddanymi kwarantannie bądź izolacji oraz podejrzanymi o zakażenie wirusem SARS-CoV-2.
- Organizator ma prawo odmówić udziału w zajęciach osobie wykazującej objawy chorobowe określone w pkt.7b Regulaminu.
- W wypadku stwierdzenia u osoby, która zgłosiła chęć udziału w spotkaniu edukacyjnym, wskazanych powyżej objawów, osoba ta nie będzie mogła wziąć w nim udziału. Osoby w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji, mające kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub osoby skierowane do izolacji w ciągu 14 dni od terminu spotkania obowiązane są do odwołania swojej obecności.
- Przewodnicy oraz osoby uczestniczące w spotkaniu zobowiązani są do zakrywania nosa oraz ust za pomocą własnych środków ochronnych oraz dezynfekcji rąk za pomocą udostępnionych środków. Zasłonę ust i nosa można zdjęć jedynie podczas zajęć terenowych lub w pomieszczeniach w przypadku, gdy na 1 osobę przypada co najmniej 4m2. W trakcie zajęć uczestnicy winni utrzymywać odległość od innych osób nie mniejszą niż 2m. Niezastosowanie się do powyższych zasad może skutkować odmową dalszego udziału w wydarzeniu.
- Nie należy spożywać posiłków podczas wydarzenia, jak również używać telefonów komórkowych czy tabletów.
- Z uwagi na charakter epidemii COVID-19 niezależnie od zastosowania zasad dotyczących przeciwdziałania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego istnieje ryzyko zakażenia się koronawirusem.
- Procedury bezpieczeństwa ujęte w Regulaminie obowiązują do czasu odwołania stanu epidemii.
- Organizator nie odpowiada za wypadki losowe podczas spotkań edukacyjnych. Uczestnicy biorą w nich udział na własne ryzyko i odpowiedzialność.
- Podczas spotkań edukacyjnych będą wykonywane zdjęcia, jednakże zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r o prawie autorskim i prawach pokrewnych art.81 ust.2 pkt.2 (Dz.U.2018.0.1191) upublicznione zostaną zdjęcia grupowe, gdzie osoba tam widniejąca będzie stanowiła jedynie szczegół całości.
- Zgłoszenie udziału jest jednoznaczne z akceptacją przez uczestnika zapisów niniejszego Regulaminu. Regulamin może ulec zmianie.
- Ochrona danych osobowych:
Podanie imienia, nazwiska, telefonu kontaktowego i/lub adresu e-mail podczas zgłoszenia na spotkanie edukacyjne jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w nim.
Zgodnie art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych z siedzibą w Słupsku ul. Poniatowskiego 4a, kontakt tel. 59 842 98 29, e-mail: biuro@pomorskieparki.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@pomorskieparki.pl
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji spotkań edukacyjnych,
w tym do kontaktu w przypadku ewentualnego ich odwołania lub zmiany terminu oraz do kontaktu z uczestnikami w przypadku zaistnienia uzasadnionego podejrzenia kontaktu z osobą zarażoną wirusem SARS-CoV-2. - Podstawą przetwarzania danych jest art.6 ust.1 lit. e) RODO tj. realizacja zadania w interesie publicznym w związku z zadaniami nałożonymi na administratora ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody oraz art. 6 ust. 1 lit. d) RODO w zakresie danych kontaktowych, których przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez rok od zakończenia roku kalendarzowego, w którym odbyło się spotkanie.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane instytucjom, realizującym zadania dot. zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania SARS-CoV-2 na mocy obowiązujących przepisów.
- Ma Pani/Pan prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl ).